FANDOM

Sytuacja, zdarzenie, jakaś zmiana, występująca w życiu, która ma wpływ na człowieka.

Wyzwalacz może być pozytywny, bądź negatywny. Śmierć suki(kobiety/psa) może być wyzwalaczem wtedy, gdy następstwem jest depresja/radość/zmiana. Przykładowo odchodzi od nas kobieta i nagle jesteśmy niesamowicie szczęśliwi, radośni i pełni życia. Bez wyzwalacza nie bylibyśmy w stanie tego osiągnąć, gdyż wyzwalacze praktycznie nigdy nie pochodzą z wewnątrz[potrzebne źródło].

Są bardzo ważną częścią życia i rozwoju osobistego. Ludzie nieświadomie a nawet świadomie wyczekują na wyzwalacz. Przykładów jest mnóstwo:

  • Kobieta czekająca na jakiś rozsądny powód, dla którego będzie mogła rzucić faceta.
  • Zakochany chłopak doszukuje się sygnałów w zachowaniu dziewczyny.
  • Człowiek w depresji czekający na swoje światło, które doprowadzi go do śmierci bądź szczęścia - nie cierpi stanu monotonni, w którym tkwi, a w samej depresji, bez dalszego wyzwalacza(przez jeden wpadł w depresję, potrzebny jest drugi, który go wyciągnie) ani nie jest w stanie żyć, ani się zabić.

Ludzie potrzebują zmian. Stosują namiastki wyzwalacza, chodząc do fryzjera, robić przemeblowanie, zmianę wystroju, kupując nowe ciuchy. Niestety te wszystkie zachowania niczego nie zmienią i doprowadzają do zakłamania. Prawdziwy wyzwalacz pochodzi z zewnątrz. Nawet jeśli zmieni się coś w swoim życiu, to i tak po krótkim czasie wszystko wróci do stanu poprzedniego.

Prawdziwe wyzwalacze również nie mają działania długotrwałego, ale są na tyle silne, że ich rezultaty są w stanie przetrwać. Może to być cokolwiek, to bez znaczenia, liczy się, by było to zewnętrzne i niezależne. Co decyduje o tym, że sytuacja staje się wyzwalaczem ciężko określić jednoznacznie. Jest to uwarunkowane psychiką osoby[potrzebne źródło] i prawdopodobnie zwykłym przypadkiem.

Niezrozumiałe dla innych zachowania innych osób, nagła zmiana myślenia, zachowania, itp, może wynikać z wyzwalacza. Ludzie bez świadomości często mogą próbować zahamować działanie wyzwalacza drugiej osoby, bojąc się o samego siebie, bądź drugą osobę, co raczej rzadko się zdarza, bo ludzie są jebanymi egoistami i zazwyczaj jednak myślą tylko o osobie i boją się o własne dupsko. Dlatego też, gdy uświadomiona osoba wyzwalaczem decyduje się odejść od swojego seks partnera, ten bojąc się o siebie, nie pozwala jej odejść i stosuje szantaż emocjonalny . Ukazuje w ten sposób, że nie kocha drugiej osoby, a jedynie żeruje na niej, ściągając z niej profity. Problem zauważył również Kominek.