FANDOM

Sytuacja, gdy osoba nadmiernie opowiada o swoich problemach, nie szukając rozwiązania i nie wykorzystując gotowego, podanego przez słuchacza. Czasami nawet nie odnosi się do możliwości podanych przez rozmówcę, lub neguje je niezbitym argumentem "nie, bo ty tego nie rozumiesz". Jest to przeciwieństwem powściągliwości.

Wampir potrafi zaczepiać obcych ludzi na ulicy, by opowiadać im o swoich problemach lub niszczyć w ten sposób swoje związki lub randki.

Występuje zarówno u kobiet i ludzi. Zachowanie najczęściej spotykane podczas stanów depresyjnych, gdzie jest źle, przykro, smutno i człowiek nie widzi sensu w robieniu kupy czy poruszaniu gałkami ocznymi. Wątpi w większy sens życia i wszystko sprowadza do marności ludzkiego istnienia. Neguje miłość i uważa, że jest najgorszym nieudacznikiem na osiedlu. Wszystko to ma na celu wzbudzenie uczucia litości u słuchaczy, a także wzrost samooceny.

PrzykładEdytuj

Dziewczyna nie ma życia usłanego różami, ale odnajduje się w nim pozytywne aspekty. Kiedy wszystko zaczyna się sypać z powodu podjętych debilnych decyzji takich jak wielokrotny seks-turustyczny, wyjazd do Niemiec, zaczyna dzielić się ze wszystkimi swoimi problemami, a każdą chęć pomocy odrzuca. Działaniem tym oddala od siebie dobrych ludzi, w wprowadza się w jeszcze większe gówno.

LeczenieEdytuj

Najlepszym sposobem na wampiryzm jest unikanie długich rozmów z osobą lub zerwanie kontaktu.