FANDOM

Troll face

trollface

Jest to typowo antyspołeczne zachowanie, wywodzące się z internetu a w

szczególności forów dyskusyjnych (4chan , 9gag , reddit ).

Osoba uprawiająca trolling nazywana jest trollem.

Trolling internetowyEdytuj

Jest to określenie na agresywne zachowanie w internecie, najczęściej na forach dyskusyjnych, lub w komentarzach. Odznacza się on brakiem merytorycznej zawartości w wypowiedziach, brakiem sensownej argumentacji i wysokiej ignorancji trolla. Jedyną metodą walki z takim zjawiskiem jest niedopowiadanie mu, gdyż karmienie trolla dodaje mu siły, i żywi go, co jeszcze bardziej potęguje zalew bezkonstruktywnego spamu. Tego rodzaj trollingu najczęściej uprawiają dzieci neostrady i plebs.

Trolling rzeczywistyEdytuj

Jest to pozytywny rodzaj trollingu, najczęściej występuje w świecie rzeczywistym, lecz równie często występuje pod postacią wirtualną, w internecie. Cechuje się on tym, ze uprawia go zazwyczaj osoba dość inteligentna, przebiegła, z poczuciem humoru. Celem trollingu jest zazwyczaj dobra zabawa. Ma na celu ośmieszenie sytuacji lub osoby, tzw. strollowanie. Może mieć różne stopnie skomplikowania, i może być w to zaangażowana dowolna liczba osób - trolli. Skutkiem takiego trollingu najczęściej jest salwa śmiechu, do której nierzadko dołącza się osoba strollowana(co nie stanowi reguły).