FANDOM

Wykorzystanie Teorii Kręgów w praktyce. Jedna z bazowych Teorii Bropedii. Dotyczy wszystkich ludzi na świecie, łącznie z Wietrznymi Wioskami Głodnych Murzynów. Teoria odpowiada za rozwój osobisty i awans społeczny jednostki. Wszyscy ludzie żyjący w społeczeństwie, wśród innych ludzi, podlegają ich oddziaływaniu i mają na nich wpływ.

Każdy krąg kolejny znajomych nas rozwija, gdyż:

  • Poznajemy nowych ludzi
  • Nowe zwyczaje, horyzonty, tematy
  • Nowe miejsca, lokale
  • Otrzymujemy dodatkowe możliwości
  • Zdobywamy "znajomości" i "kontakty"

Inaczej mówiąc krąg jest źródłem czerpania profitów. Mając na uwadze, że nie ma ludzi idealnych, oprócz Bracholi, którzy będąc ludźmi świadomymi, potrafią tworzyć kręgi i znajomości na zasadzie wzajemnego wysysania profitów, każda grupa prędzej czy później nie będzie dawać nam korzyści ani możliwości rozwoju. Nie przeczy to temu, że możemy się w takiej grupie czuć dobrze i przyjemnie. Dzieje się tak często dlatego, iż na początku każdej znajomości zostajemy zaszufladkowani, a z biegiem czasu zostajemy również osadzeni w ramach. Nasi bliscy nie pozwalają nam się zmienić. Często wynika to z lęku o ich samych, że po zmianie nie będziemy ich lubić i akceptować, że nie będziemy mieli na nich czasu. Zazwyczaj czyni tak plebs, ale trzeba pamiętać, że wszyscy ludzie szufladkują innych.

PrzykładEdytuj

Aby dobrze zrozumieć Teorię Piramidy trzeba wyjść myśleniem w dalszą perspektywę. Weźmy za przykład ładnego siedmiolatka z dobrej rodziny.

Mamy znajomych z podwórka, przedszkola i tworzymy nowy obszerny krąg - szkolny, który rozdziela się na całą klasę i resztę szkoły. Niektóre osoby z podwórka i przedszkola są również w tej klasie - kręgi się przenikają niczym matematyczne zbiory. Dobrze sytuowana, normalna, niepatologiczna rodzina zapewni w tym wieku dziecku dodatkowe zajęcia. Mogą to być spotkania rozwoju muzycznego, rysowania, językowe, szkoły tańca, czy sportów, itp. Będąc takim brzdącem zyskujemy nowe kręgi. Czerpiemy profity i zdobywamy doświadczenie i skilla społecznego.

W międzyczasie zmieniamy klub sportowy, upodobania, zamiast chodzić na łyżwy wybieramy kajakarstwo, zyskując kolejny krąg(tracąc przy tym wcześniejszy, ale zatrzymujemy otrzymane profity, a o to przecież chodzi), zaczynamy się uczyć dodatkowego języka, poznajemy znajomych naszych znajomych, dzięki czemu mamy coraz więcej kręgów i doświadczenia.

W ten sposób w wieku osiemnastu lat jesteśmy ludźmi dobrze odnajdującymi się w społeczeństwie, szybko nawiązujemy nowe znajomości, podryw nie stanowi dla nas problemu, mamy za sobą liczne przeżycia w relacjach damsko-męskich, itp. Przewyższamy tym wszystkim inteligentnych, którzy zamiast spędzać życie w towarzystwie, męczą się w domu lub stałych, ograniczonych kontaktach.

Rozwój a piramidaEdytuj

Nikt nie jest w stanie przeskoczyć piramidy społecznej. Dlatego często jesteśmy zmuszeni do wchodzenia w relację z ludźmi, za którymi niekoniecznie przepadamy, gdyż wartościowi ludzie nieświadomie i naturalnie wykorzystywało Teorię Piramidy, wspinając się na kolejne szczeble społecznej drabiny, będąc wyżej od nas.

Im więcej kręgów tym lepiej. Aby wejść na sam szczyt trzeba przejść najpierw przez wszystkie piętra. Nawet pieniądze wystarczające na budowę windy nie zapewnią nam wystarczającego awansu. Kasa zdecydowanie pomaga rozwijać kontakty, ale nadal opiera się to na długoterminowej wspinaczce.

Dlatego zdrowym podejściem jest poznawać jak najwięcej ludzi, wysysać z nich profity i bez żalu porzucać ich niczym pusty słoik po dżemie, by przejść piętro wyżej.