FANDOM

Rama jest narzucaniem komuś jakiejś cechy/zachowania/itp, które występowały już wcześniej u tej osoby. Po narzuceniu innej osobie ramy, człowiek ten zazwyczaj stara się spełnić oczekiwania i wchodzi w ramę, zatrzymując swój rozwój, żyjąc w niezgodzie z własną osobowością. Może to doprowadzić do nerwicy lub innych zaburzeń osobowości.

Walka z ramami może być mozolna lub wręcz niewykonalna, głównie przez ograniczone postrzeganie ludzi, którzy nie potrafią przyjąć do wiadomości, że są pojebami, którzy wymuszają od kogoś by zawsze stali w tej samej wodzie.

Dobrym sposobem na pozbycie się ram jest zmiana kręgów, który zapewnia start z czystym kontem(o ile nie scalimy kręgów - wtedy powstanie konflikt).

PrzykładEdytuj

Wpajanie dziecku przez rodziców pewnych zachowań, które mogą się im wydawać słuszne. W efekcie czego dziecko w dorosłym życiu staje się pizdą życiową, zaradną jak najedzona osada murzynów[potrzebne źródło]. Przykładem takich zachowań jest próba ingerencji w osobowość dziecka, narzucając mu jak ma się zachowywać, mimo że jest to wbrew jego naturze. Np. chłopiec przez pewien okres dzieciństwa był grzeczny, potem zaczął dorastać i kształtować swoje nowe ja. Zjebani rodzice zamiast umożliwić ten proces, hamują go, zapierając się nogami i rękoma. Sięgając często po nieetyczne metody robienia wody z mózgu, przekupstwa, itp. Często też opowiadają o dziecku jako super grzecznym swoim znajomym i rodzinie, by te niczego nieświadome uwierzyło w to i próbowało spełnić oczekiwania wszystkich wkręconych w sprawę ludzi.