FANDOM

TES Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim - komputerowa gra gatunku RPG wydana 11 listopada 2011 roku przez Bethesda Softworks i zaprojektowana przez Bethesda Game Studios. Jest piątą odsłoną gier z serii The Elder Scrolls.

RozgrywkaEdytuj

System rozgrywki jest oparty na swobodzie działań i eksploracji otoczenia. Gracz staje przed możliwością przemierzenia dostępnych lokacji, ingerencji w ich historię, jak i całą fabułę gry (m.in. poprzez wykonywanie dostępnych zadań lub interakcję z bohaterami pobocznymi - NPC).

Gra pozwala na stworzenie całkowicie nowej, grywalnej postaci, gracz może wybrać imię, rasę, płeć, a także wybrać wygląd korzystająć z zaawansowanego edytora. Rozwój postaci jest dowolny, lecz zastosowany tu został autorski system który nie opiera się na punktach doświadczenia, a na rozwijaniu jednej z 18 umiejętności poprzez korzystanie z niej (np. walka mieczem jednoręcznym, strzelanie z łuku, korzystanie z magii zniszczenia, przywracania, kowalstwo, alchemia itd.).

Nawiązania Edytuj

Gra ta stała się niezwykle popularna w swoim czasie, powstało wiele memów, m.in. "arrow in the knee", " fus do rah"(smoczy krzyk). Rozpoznawalna postać wojownika w rogatym hełmie stała się częścią kultury masowej, i kojarzona jest nawet przez ludzi którzy nie mieli styczności z grą. Popularne definicje powiązane z tą grą to:

1205912 700b

Przykład użycia w burzy mózgówEdytuj

Walić niemca po hełmie - pojechanie dziewczynie, twierdzącej ze idzie grać w Skyrim, sugerujące że:

  1. Będzie walić niemca/owi po kasku (hełmie)
  2. Nawiązanie do Skyrim oraz tej upadlającej czynności w jednym zdaniu