FANDOM

Określenie na umiejętności, określające charakterystykę postaci. Wskazuje poziom zaawansowania w danej umiejętności (np. umiejętność manipulacji, rozmowy z dziewczynami, żebrania). Skilla zwiększa się poprzez wykonywanie różnych akcji i zadań powiązanych z skillem który postać chce zwiększyć. Otrzymuje się za to expa, który w odpowiedniej ilości pozwala postaci na awans na wyższy poziom doświadczenia, czego nagrodą jest potwierdzenie rozwinięcia umiejętności. Od tej pory wykorzystywanie jej wiąże się z większą biegłością i profitami po jej zastosowaniu.

ŹródłoEdytuj

Pochodzenie tego określenia to odniesienie do popularnych systemów gier planszowych i komputerowych, w szczególności gatunku RPG, gdzie postać sterowana przez gracza zdobywa Expa, poprzez wykonywanie różnych czynności, czytaniu książek, słuchaniu nauczycieli (mentorów), lub korzystania z danej umiejętności. Po zdobyciu odpowiedniej ilości doświadczenia postać awansuje na wyższy poziom doświadczenia, i może wydać punkty narozwój umiejętności (skilla).