FANDOM

Efekt Marty(Martonizm), zwany również syndromem zamkniętego w pudełku, określa sytuację gdy brachol zakochuje się w kobiecie i tworzy na podstawie jej osoby nową, wyidealizowaną postać. Twór ten ma tyle wspólnego z prawdziwą Martą, co Defik z seksapilem.

Do wytworzenia się sztucznego wyobrażenia dochodzi w momencie, gdy członek nie jest pewny siebie, bądź warunki atmosferyczne, tudzież środowiskowe, ograniczają mu swobodne lachonobranie. Przez uwarunkowania chemiczne zachodzące w jego głowie i penisie[potrzebne źródło] zaczyna marzyć o danej osobie. Im więcej wyobrażeń, tym większy dystans tworu od Marty. Wyzwalaczem są również analizy zachowania osoby, każdy najmniejszy gest, intonacja słów, może zaważyć o rozwoju Efektu.

Z biegiem braku wydarzeń zaczyna się frustrować i masturbować, oglądając jej zeszłoroczne, rozmyte zdjęcia z wakacji. Sytuacji cały czas towarzyszą koszmary senne z obiektem marzeń. W końcu z wielkiego zauroczenia przechodzi się w stan depresyjny, który odbiera wszelkie uciechy ze spuszczania się na jej nowe slit focisze.

Marta w umyśle ofiary jest kobietą idealną, bóstwem, które ironicznie nazywa jebaną suką.

W rzeczywistości Marta jest zwykłą, przeciętną dziewczyną, nierzadko dziewicą z syndromem grubej dupy i niekochanej cipy. Gdyby brachol nie tworzył samemu dystansu między nim a Martą, pozwalając jej traktować siebie z góry, traktując ją z dołu(bynajmniej nie chodzi tu o żadne sugestie seksualne, choć ma to sens, bo tu i tu pozwala przejąć inicjatywę) i spędzał z nią więcej czasu, do Efektu Marty nigdy by nie doszło. Na podobnej zasadzie działa Efekt Radkiewicz, z tym że w tym przypadku wyzwalacz zakłamania jest w głowie a nie na zewnątrz.

Każdy człowiek miał co najmniej jedną Martę w swoim życiu, nawet jeśli się do tego nie przyznaje.

Efekt Marty w innych sytuacjachEdytuj

Efekt Marty może również określać ogólną sytuację związaną z przywiązaniem się do czegoś, kreując z tego nieskazitelne bóstwo, mimo znikomego kontaktu z obiektem. Przykładem jest miłość i nienawiść do produktów firmy Apple. Zwykłe osoby, nieplebs, które posiadają środki na zakup produktów nie przeżywają głośnych orgazmów na widok swojego narzędzia. Ludzie podlegli efektowi, którzy nigdy nie mieli żadnej styczności z wymienionym, podniecają się, kreując z urządzeń obiekt marzeń i pożądania. Tak samo, jak w przypadku Efektu Marty w odniesieniu do kobiety, z czasem pojawia się frustracja i niezadowolenie, objawiające się głównie nienawiścią do firmy. Ofiary zamiast spuszczać się na zdjęcia lśniącego iPada, zaczynają wyrzucać swoje problemy ze zrozumieniem świata na forach, uprawiając nieświadomie trolling.