FANDOM

Brainstorming
Jest ona standardową metodą generowania pomysłów i rozwiązywania problemów. Osobu uczestniczące w burzy mózgów zgłaszają pomysły lub rozwiązania problemu będącego przedmiotem dyskusji. Każdy z uczestników ma prawo zgłosić dowolną liczbę pomysłów, nawet najbardziej niedorzecznych, z zastrzeżeniem, że nie mogą być one oceniane, komentowane i krytykowane. Dobre pomysły można rozwijać dalej w toku dyskusji, aż do osiągnięcia zadowalającego wyniku, który zostaje uznany przez grupę za najlepsze rozwiązanie problemu.

ZaletyEdytuj

Największą zaletą jest otrzymanie dużej liczby pomysłów w krótkim czasie i możliwość przeanalizowania ich w wspólnym gronie. Pobudza uczestników do wspólnego myślenia, pozwala wypracować najlepsze rozwiązanie problemu lub wyjście z sytuacji.

Przykład burzy mózgówEdytuj

Na Facebooku Klaudia Gryżniewska dodała wpis, że gra w Skyrim. Szybka akcja, trzeba napisać ripostę. Nie ma czasu na analizy i rozmyślania. W takiej sytuacji trzeba działać szybko. Dwie osoby wystarczą, rozpoczyna się burza mózgów.

Pierwsze pytanie: co ją najbardziej zaboli?

  • Jest w Niemczech
  • Z niemcem

Dodatkowe elementy:

  • Bicie niemca po kasku
  • Hełm jako kask
  • II wojna światowa

Na podstawie listy stworzonej podczas burzy mózgów w trzy i pół minuty powstała znakomita riposta:

"Bijesz niemca po hełmie?", czy jakoś tak, bo nikt nie pamięta dokładnie.